DJ Gordon - 2009-05-27 20:06:53

W 1994 roku pojawił się następca Omegi A. Samochód charakteryzował sie nowoczesną, opływową stylistyką. Wraz ze zmianami nadwozia pojawiły się także zmiany silnikowe. Dodano nowoczesne silniki z rodziny ECOTEC. Auto urosło oraz przybrało na wadze. W ciągu pięciu kolejnych lat, aż do prezentacji odmłodzonego modelu Omegi, przeprowadzono kilkakrotnie mniejsze modyfikacje, mające na celu poprawę jakości i bezawaryjności. W 1996 między innymi zmieniono nieznacznie kształt maski, usunięto zamek w drzwiach przednich po stronie pasażera oraz zmieniono kierownicę (logo Opla mniejsze, naklejane), w roku 1997 udoskonalono zabezpieczenia antykorozyjne (ocynk) oraz wzbogacono wyposażenie o boczne poduszki powietrzne (łącznie 4 poduszki) oraz automatyczną klimatyzację Climatronic (wprowadzono również inne pomniejsze modyfikacje).



Jednostki napędowe [edytuj]

Benzynowe
4-cylindrowe
2.0i 8V o mocy 115KM (kod: X20SE) w latach 1994-1999
2.0i 16V o mocy 136KM (kod: X20XEV) w latach 1994-1999
6-cylindrowe
2.5i 24V o mocy 170KM (kod: X25XE) w latach 1994-
3.0i 24V o mocy 211KM (kod: X30XE) w latach 1994-1999

Diesla
4-cylindrowy
2.0 DTI 16V o mocy 100 KM (X20DTH) w latach 1997-1999
6-cylindrowe
2.5 TD o mocy 130 KM (kod: 25TD) w latach 1994-1999
2.5 TD o mocy 131 KM (kod X25TD) w latach 1996-1999

Pierwszy z wymienionych silników wysokoprężnych jest jednostką zapożyczoną od firmy BMW (tzw. TDS, konstrukcja austriackiej firmy Steyr), w którym została obniżona moc o 13 KM, kolejna jednostka na liście jest to ten sam silnik zmodyfikowany przez Opla w celu spełnienia normy emisji spalin Euro 2.

Podobnie jak poprzednik, platforma Omegi służyła za bazę dla australijskiego Holden Commodore (od 1997 roku).

Tylko mój ma turbo nie seryjne, a od Garetta i ma jakieś 145 KM :D

www.warrock.pun.pl www.pokemon-master-red.pun.pl www.sofd63.pun.pl www.kl-5a-forum.pun.pl www.inzynieriabezpieczenstwa.pun.pl