Bugatti Veyron 16.4 jeden z najszybszych i najdroższych samochodów na świecie, ze zmierzoną prędkością maksymalną 407,5 km/h. Do setki rozpędza się w 2,5 sekundy. Trafił do produkcji we wrześniu 2005. Produkowany jest przez Volkswagena. Sprzedawany pod marką Bugatti (Volkswagen jest obecnie właścicielem Bugatti). Został nazwany na cześć kierowcy wyścigowego Pierre'a Veyrona, który wygrał 24-godzinny wyścig Le Mans w 1939, ścigając się dla firmy Bugatti.
W chwili wejścia na rynek, Bugatti Veyron był przez techników określany jako najszybszy seryjny samochód świata. Niestety rekord ten nigdy nie znalazł się w Księdze Rekordów Guinessa - od rozpoczęcia produkcji nie przeprowadzono oficjalnych testów (choć wielu dziennikarzy i techników udowodniło, że samochód rzeczywiście przekracza 400 km/h), natomiast w pierwszej połowie września nieoficjalny rekord Veyron'a został pobity przez amerykański supersamochód SSC Ultimate Aero Twin Turbo. Jego prędkość maksymalna, będąca oficjalnym rekordem wśród samochodów produkowanych seryjnie, to 411,76 km/h. Samochód: 2-miejscowe, 2-drzwiowe coupé, z silnikiem umieszczonym centralnie, napęd na wszystkie koła
Cena podstawowa: 1 127 210 EUR (757 359 GBP, 1 440 800 USD)
Silnik: 16-cylindrowy, 64-zaworowy DOHC w układzie podwójne V, cztery turbosprężarki, aluminiowy blok i głowice, bezpośredni wtrysk paliwa, 10 chłodnic Pojemność skokowa: 7993 cm3
Osiągi: 0-100 km/h: 2,5 sek. 0-200 km/h: 7,3 sek. 0-300 km/h: 16,7 sek. 0-400 km/h: 55 sek Prędkość maksymalna: 407,7 km/h
Spalanie: Cykl miejski: 40,4 l/100 km Cykl pozamiejski: 14,7 l/100 km Przy prędkości maksymalnej: 125,0 l/100 km Zbiornik paliwa: 100 l
|