Muzyka To Nasza Pasja
M. znaną szerszej publiczności, nadającą się do zabawy | 50% - 7 | |||||
M. trudną w odbiorze, znaną tylko nielicznym | 35% - 5 | |||||
Nie wiem, czym jest ta muzyka | 0% - 0 | |||||
M. dla osób modnych, które chcą być 'fajne' | 0% - 0 | |||||
Czymś innym | 14% - 2 | |||||
|
Znajomy przeprowadza ważną dla niego sondę i bardzo proszę o zagłosowanie w niej
Offline
Moim zdaniem muzyka techno jest bardzo dobrze znana, kazdy sie z nia napotkał. Potwierdzam co napisał kolega Gold jednak po czesci. Mamy ponad 90 chyba odmian muzyki techno=muzyki elektonicznicznej, od chillout'ów po psychodele. Słuchający chillout'u watpie zeby słuchał psychodeliku i na odwrót. Można tu wtedy powiedzieć ze tej muzyki nie da sie słuchać i zakonczyc zdaniem:'...nie wiem co ty w tej nucie widzisz. Jak dla mnie to....'
A co do tej bardzo ważnej sondy.....nie wiem czemu ona taka ważna skoro pytanie i odpowiedzi sa tak proste. Na to pytanie nie mozna odpowiedziec TAK, NIE, NIE MAM ZDANIA.
Jest to pytanie indywidualne i każdy co najwyzej mógłby walnąć jakies dwa zdania na ten temat.
...................aczkolwiek jak zawsze powtarzam "to tylko moje zdanie"
Jak najbardziej wziełem udział w tej sondzie skoro taka ważna!
Offline
DJ K'Reeves napisał:
muzyki techno=muzyki elektonicznicznej
No błagam Cię.
DJ K'Reeves napisał:
Słuchający chillout'u watpie zeby słuchał psychodeliku i na odwrót
Mi to jakoś nie przeszkadza, tak samo jak słuchanie terrorcore czy ambientu.
Zresztą przekonasz się jak obadasz moje sety co są na forum i usłyszysz set z eventu.
Ostatnio edytowany przez Gold (2009-06-25 10:01:09)
Offline
szczerze mówiąc to na tą chwilę nie znam osobiście nikogo, kto słucha czysto gatunkowego techno... już więcej osób minimal'i słucha. pzdr
Offline
Wiekszosc osob tzw. zwyklych smiertelnikow nazywa techno hands upy ktore w pracy im puszczam dla nich to jest wszystko to samo . niepodoba mi sie tez okreslenie technomuly bo wiekszosc tych osob slucha komery a nie techno a tak naprawde malo osob rozroznia wogole gatunki muzyki elektronicznej dla nich wszystko co ma bass i sprawie ze trzesa sie sciany to jest techno. Bardzo nad tym ubolewam i probuje im to tlumaczyc ale srednio mi to idzie. Dobrze ze jest takie forum i ludzie z ktorymi mozna na takie tematy pogadac bo siedza w tym po uszy bo to ich zycie A co do techno dla mnie to trudna muzyka ale to tylko moje skromne zdanie
.
Offline
DJ GORO napisał:
Muzyka Techno powstała w latach 80 w USA miasto Detroit i wtedy się wszystko zaczęło.
A nie w chicago??
Gdzies tam czytałem ze pierwszy klub był gdzies w chicago i grali tam house. Jak sie dokopie to dam znac
Offline
House jest z USA z Chicago ale tu sie o technie rozmawia
Offline
odrazu widać kto uważał na kursie
potwierdzam to co pisze Goro
Offline
Rok 1951 to rok w którym po raz pierwszy oficjalnie pojawiło się pojęcie Muzyki Elektronicznej. Jako pierwsi tego terminu używali muzycy skupieni przy studiu RTF jako Elektronische Musik. Inni artyści, którzy także prezentowali muzykę elektroniczną nie chcieli aby ten termin przypisywany był ich twórczości. Woleli być muzykami awangardowymi. Tak było z kultowa grupą Tangerine Dream, która uznawana jest za klasyka muzyki elektroniczej. Jednak sami muzycy z Tangerine Dream nigdy za muzyków elektronicznych się nie uważali. Termin był świeży i nie do końca sprecyzowany, jednakże już niebawem miało się to zmienić. W latach pięćdziesiątych pojawiły się pierwsze profesionalne studia muzyki elektronicznej. Pierwszym z nich było studio Luciano'a Berio w Mediolanie otwarte w 1950 roku, kolejne powstało rok później przt RTF a 1952 w Kolonii. Pierwszym Polskim studiem muzyki elektronicznej, było studio przy Polskim radiu w Warszawie, które rozpoczęło działalniość 1957 roku. Od tego momentu rozwój muzyki elektroniczej nabrał nowego blasku zarówno w pojęciu technicznym (instrumenty) jak i użytkowym (słuchacze).
Lata sześciedziąte przyniosły artystom kultowy syntezator MOOGa, jego pierwsza wersja trafiła do rąk muzyków w roku 1964. Niestety cena nowego instrumentu jest bardzo wysoka i mało którego artystę stać na niego. Dopiero sześć lat poźniej na rynku pojawia się minimoog, pierwszy przenośny i stosunkowo tani syntezator dla każdego. W międzyczasie w roku 1965 pojawia się pierwszy zestaw Hi-FI nadające urządzeniom odtwarzającym nową normę wierności odtwarzania. To bardzo cieszy wszystkich słuchaczy muzyki elektronicznej bo to właśnie na w latach siedemdziesiątych pojawiają się na rynku muzycznym pierwsze albumy muzyki elektronicznej. W roku 1974 na świat przychodzi "Phaedra" - pierwszy album Tangerine Dream. Album ten uznawany jest za pierwszy studyjny album z gatunku muzyki elektronicznej. Jako pierwszy w nowym gatunku plasuje się na listach przebojów. Trzy lata później Jean Michel Jarre prezentuje album "Oxygene". Rok później, w roku 1978 Kraftwerk wydają "The Man-Machine", album, który uważany jest, za płytę, która była pierwszym zalążkiem muzyki techno.
Największą popularność a zarazem największy rozkwit muzyki elektronicznej datuje się na lata osiemdziesiąte. Bez skrępowania można powiedzieć, iż ten okres był niezaprzeczalnie najlepszym okresem dla tej muzyki. To właśnie dzięki niesamowitej popularności muzyka elektroniczna zaczęła przenikać do innych gatunków muzycznych. Kiedy zaczęto w muzyce rockowej używać ostrych syntezatorowych brzmień oraz komputerowej perkusji, szybko nazano ją synth-rock. Podobnie było w przypadku muzyki rozrywkowej do której przeniknęło wiele elektronicznych brzmień. Synth-pop - tak nazywano nową "mieszankę". Jednak muzyka elektroniczna nie tylko wmieszała się w już istniejące style. Dzięki modyfikacjom i eksperymentom artystów i kompozytorów a także dzięki wciąż posuwającej się do przodu technice, muzyka ta ewoluowała pojawiając się w różnej postaci i za każdym razem nadawano jej inną nazwę.
Ojcem muzyki Trance i Techno jest Klaus Schulze, który działał pod pseudonimem Richard Wahnfried. Jego pierwszy krążek "The Actor" spod znaku techno został wydany już w roku 1979. Był to zaledwie początek znaczącej ilości płyt jakie wydał Klaus. Dyskografia artysty to 32 płyty solowe, cztery wielopłytowe i płyty nagrane we współpracy z innymi muzykami. Kompletna dyskografia Klausa Schulze'a to 104 płyty. Fragmenty jego wcześniejszych utworów często bywają wykorzytywane przy produkcji obecnej muzyki techno, a osoba samego Klausa nie jest obca w świecie artystów tworzących nowoczesną muzykę Techno i Trance.
A tu 3 fotki. Całkiem ciekawe, pierwsze sprzety
http://www5.zippyshare.com/v/26092091/file.html
A co do ogółu to rzeczywiście......
Początki techno sięgają późnych lat 70. oraz eksperymentalnej muzyki elektronicznej, komponowanej w tamtym okresie. Największy wkład w stworzenie fundamentów techno, ma niemiecka grupa Kraftwerk. Jednak właściwym miejscem i czasem powstania tego gatunku jest miasto Detroit połowy lat 80. Do protoplastów należą m. in. Juan Atkins, Derrick May, oraz Kevin Saunderson, których muzyka zmieniła w owym czasie kształt sceny muzycznej tego miasta. Duży wpływ na ich działalność miały Chicago house oraz funk. Zafascynowani elektronicznymi dźwiękami, zaczęli tworzyć własną muzykę, używając do tego celu automatów perkusyjnych Roland TR-808 oraz TR-909.
Chicago house jest najwcześniejszym podgatunkiem muzyki house, bowiem gatunek ten wywodzi się właśnie z Chicago, a dokładnie klubu Warehouse. Amerykański DJ Frankie Knuckles popularyzował ten rodzaj muzyki na początku jej istnienia.
Juan Atkins (ur. 9 grudnia 1962 w Detroit, w stanie Michigan, USA) – amerykański muzyk. Jeden z pierwszych kompozytorów muzyki techno. W 1982 r. Atkins wraz z Richardem Davisem wydali pod aliasem Cybotron, singiel Cosmic Cars. Okazał się on na tyle dobry, że artyści zdecydowali się zrealizować debiutancki album. Był nim Enter, wydany w 1983 r. nakładem wytwórni Fantasy Records. Pochodzący z owej płyty utwór pt. Clear okazał się strzałem w dziesiątkę. Zamiast modyfikować elementy muzyki Kraftwerk, ścieżka Clear łączyła je z muzyką klubową. Różnice wizji artystycznych między Rikiem Davisem zmusiły Atkinsa do opuszczenia grupy. Davis pragnął, aby styl grupy bliższy stał się muzyce rockowej, Atkins zaś chciał pozostać przy stylistyce electro.[5] W 1985 r. stworzył on projekt solowy Model 500 oraz założył wytwórnię płytową Metroplex. Pierwszym singlem wydanym pod nowym pseudonimem był No UFOs, który stał się hitem Detroit i Chicago. Ta jak i kolejne produkcje stanowiły punkt zwrotny i nadały Atkinsowi miano "ojca muzyki techno
Tak troche rozciagliwie zeby wszytko było jasne hehe. Mam nadzieje ze ktos poswieci na to troche czasu i odczyta!!
Wiem wiem, powinienem napisac to na poczatku;P
Ostatnio edytowany przez DJ K'Reeves (2009-06-27 23:05:55)
Offline
po co komu kursy?
btw. głosowac, głosować!
Offline